Yep! Har jag fått höra mer än en gång.
 
Ett äkta exempel är från skoltiden. Inför en konsert med skolan skulle vi gå och fixa mat själva, inte ovanligt. Men då vi befann oss i självaste Gallerian i Stockholm fanns det gott om ställen att välja på. Mina kompisar visade sig inte vara särskilt schyssta kompisar, iallafall inte den gången. Ett säkert kort för mig är McDonald's, för jag vet att dom har glutenfritt bröd, även vetefritt för den delen. Det var andra ur klassen som gick dit men mina kompisar ville gå någon annastans. "Subway's" ropade någon, JA! instämde resten. När jag påpekade att det var ju ett av ganska få ställen som på den tiden var stört omöjliga för mig som glutenintolerant att gå till och få något att äta, hävde såklart en av dom ur sig:
 
- Men du kan ta en sallad! (Och lät som dom uppfunnit hjulet på nytt)
 
Så tålmodigt som möjligt ställde jag motfrågan:
- Skulle ni bli mätta på en sallad och stå er hela kvällen och sjunga på en konsert?
- Nej, men det är inte vårt problem" blev svaret.
 
När jag försökte tala om att jag behövde mer än en sallad, nämligen sånt där "protein" och inte kunde gå till Subway's, svarade de "Nähä". Samtliga av dessa 5 personer vände därefter på klacken och marscherade iväg.
 
Ensam, fick jag leta upp närmaste McDonald's och fick gilla läget att prioritera min ork till kvällens stundande konsert än att umgås med klasskompisar. Gulliga människor kan vara.
 
 
 

1 kommentarer

Jenny

16 Jul 2015 20:41

LOL!!!!!!!

Kommentera

Publiceras ej